tisdag, oktober 14, 2008
tisdag, augusti 26, 2008
Även jag besvarar den populära listan. ETT ord på varje fråga.
1. Var är din mobiltelefon? borta
2. Var är din äkta hälft? sängen
3. Ditt hår? ljust
4. Din mamma? bäst
5. Din pappa? borta
6. Det bästa du vet? familjen
7. Vad drömde du i natt? inget
8. Ditt mål? många
9. I vilket rum är du nu? hallen
10. Din hobby? scrapbooking
11. Vad är du mest rädd för? ormar ;-)
12. Hur vill du att ditt liv ser ut om sex år? bättre
13. Var var du igår kväll? ishallen
14. Vad är du inte? snorkig
16. Vad står överst på önskelistan? egentid
17. Var är du uppväxt? Brynäs
18. Vad gjorde du senast? telefonerade
19. Vad har du på dig? myskläder
20. Din TV? platt
21. Ditt husdjur? hamsterhund :-D
22. Din dator? absolut
24. Ditt humör? arg
25. Saknar du någon? pappa
26. Din bil? gammal
27. Vad har du inte på dig? päls
28. Favoritdjur? hund
29. Hur var din sommar? bäst
30. Älskar du någon? massor
31. Favoritfärg? många
32. När skrattade du senast? ikväll
33. När grät du senast? förraveckan (fusk...)
1. Var är din mobiltelefon? borta
2. Var är din äkta hälft? sängen
3. Ditt hår? ljust
4. Din mamma? bäst
5. Din pappa? borta
6. Det bästa du vet? familjen
7. Vad drömde du i natt? inget
8. Ditt mål? många
9. I vilket rum är du nu? hallen
10. Din hobby? scrapbooking
11. Vad är du mest rädd för? ormar ;-)
12. Hur vill du att ditt liv ser ut om sex år? bättre
13. Var var du igår kväll? ishallen
14. Vad är du inte? snorkig
16. Vad står överst på önskelistan? egentid
17. Var är du uppväxt? Brynäs
18. Vad gjorde du senast? telefonerade
19. Vad har du på dig? myskläder
20. Din TV? platt
21. Ditt husdjur? hamsterhund :-D
22. Din dator? absolut
24. Ditt humör? arg
25. Saknar du någon? pappa
26. Din bil? gammal
27. Vad har du inte på dig? päls
28. Favoritdjur? hund
29. Hur var din sommar? bäst
30. Älskar du någon? massor
31. Favoritfärg? många
32. När skrattade du senast? ikväll
33. När grät du senast? förraveckan (fusk...)
söndag, augusti 17, 2008
Det är mycket nu...
Efter en lång ledighet så började jag arbeta igen i tisdags och jag kan säga att jag arbetat konstant sedan dess. Klassrum ska möbleras, material ska packas upp, arbetsplaner ska skrivas, schema kontrolleras, leta möbler, läsa handledningar m.m. Jag klagar inte för det är kul men oj så snabbt sommarlovet försvann...
Jag hann iallafall med att scrappa lite till Jommas WE DARE YOU tävling. Problemet var att när layouten var klar så hade jag glömt bort att använda dekorationerna som ingår i utmaningen. Till slut lyckades jag trycka dit en - kan du se vilken???
Jag hann iallafall med att scrappa lite till Jommas WE DARE YOU tävling. Problemet var att när layouten var klar så hade jag glömt bort att använda dekorationerna som ingår i utmaningen. Till slut lyckades jag trycka dit en - kan du se vilken???
Layouten är scannad och kvalitén blev inte den bästa pga buckliga dekorationer.
I stort sett allt material kommer fån Skaparlustens månadspaket.
Kom ihåg till mig själv - FÖRBJUDET ATT ANVÄNDA BLOMMOR PÅ ETT TAG!!!
torsdag, augusti 07, 2008
Vinnare i bloggpartyt del 2
Äntligen har vi - jag och Linnea - bestämt oss för vem som ska utsese till vinnare i Bloggpartyt del 2. Det var tretton fina bidrag som deltog i utmaningen och den lilla scrapvinsten vinsten går till Lillblomman
Så här ser hennes fina LO ut. Ett stort grattis!!!
PM:a mig din adress från t ex Allt om scrap eller Scrappiz så kommer ett pris på posten.
Lite mer scrappat
Nu har jag äntligen scrappat ytterligare två bidrag till Jommas We dare you tävling. Jag ligger verkligen efter med utmaningarna men jag ska försöka beta av dem innan jag börjar arbeta på tisdag.
Först ut är utmaningen för v. 24 som skulle handla om de positiva sakerna med oss själva. Jag har blurrat texten eftersom den blev så personlig.
Vecka 26 skulle vi scrappa om våra begär och vi var många som scrappade om choklad. Så här blev min LO med dold journaling.

Nu ska jag sätta mig vid scrapbordet och se om jag kan ta tag i några fler av utmaningarna.
måndag, augusti 04, 2008
Lite scrappat
När sommarlovet började såg jag fram emot en sommar med mycket scrappande. Fast så blev det inte jag har inte haft tid helt enkelt - för det finns så mycket annat kul att göra.
Ett par layouter ha det dock blivit och de har väldigt lika dekorationer. Jag är barnsligt förtjust i blommor (har MÅNGA som jag måste använda upp), knappar och snören eller scrappy floss. Tur att de inte ska sitta bredvis varandra i samma album ;-)
Först ut är en sida på Linneas första lilla hamster Shiver. En söt liten dvärhamster som tyvärr bara levde i drygt ett år.

Kolla stilen på våra grabbar! De är inte ett dugg lika varandra utseendemässigt men tittar man på stilen så går det inte att ta miste på att de är bröder ;-) Skapat av ett månadskit från Skaparlusten som Moma satt ihop.

Ja, det är bara att inse att vår lilla dotter börjar bli stor! Hon som varit vår lilla prinsessa klädd i silver och glitter har skaffat sig en helt annan färg och stil på sina kläder. Svart och vitt tillhör favoriterna numera.
Ett par layouter ha det dock blivit och de har väldigt lika dekorationer. Jag är barnsligt förtjust i blommor (har MÅNGA som jag måste använda upp), knappar och snören eller scrappy floss. Tur att de inte ska sitta bredvis varandra i samma album ;-)
Först ut är en sida på Linneas första lilla hamster Shiver. En söt liten dvärhamster som tyvärr bara levde i drygt ett år.

Kolla stilen på våra grabbar! De är inte ett dugg lika varandra utseendemässigt men tittar man på stilen så går det inte att ta miste på att de är bröder ;-) Skapat av ett månadskit från Skaparlusten som Moma satt ihop.

Ja, det är bara att inse att vår lilla dotter börjar bli stor! Hon som varit vår lilla prinsessa klädd i silver och glitter har skaffat sig en helt annan färg och stil på sina kläder. Svart och vitt tillhör favoriterna numera.
fredag, augusti 01, 2008
Bloggparty AUGUSTI
Jag vill börja med att tacka alla som deltagit i mina två tidigare utmaningar i sommarens stora bloggparty. Ni har alla varit så duktiga och skapat fina bidrag. TACK!!!
Vinnarna för juli månad presenteras om ett par dagar. Det var så många fina bidrag att jag måsta ta mig en ordentlig funderare innan vinnaren utses!
Nu till den här månadens utmaning...
Jag vill att du ska scrappa en layout i valfritt format. Du väljer själv tema och vilket format du vill scrappa i. Du måste dock använda dig av en serie av bilder (minst 3 st) och att du dokumenterar för hand.
Lämna en länk till ditt bidrag när du kommenterar detta inlägg senast 31/8. Jag och min dotter är domare i denna utmaning. Vinnaren får något scraprelaterat som pris. Lycka till!
Glöm nu inte att kika in hos de andra tjejerna som är med och har utmaningar i sina bloggar!
Elisabeth: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Lena och Ronja: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
leamon72: http://leamon.blogg.se/
Susny: http://susny.blogspot.com/
Tezzan: http://tezzangirl.blogspot.com/
AnkiBo: http://www.rosalia.se/anki
Linda: http://www.knorrigt.com/
elsamaja58: http://elsamajarun.blogg.se/
Millan: http://millans.blogspot.com/
ewoek: http://ewonnes.blogspot.com/
Maxell: http://maxellexam.blogspot.com/
ulrika m: http://macgregor.webblogg.se/scrap/
Cattis: http://kathis.blogg.se/
mahlin78: http://mahlin78.blogg.se/
Eva Andersson: http://potpourri.blogg.se/
tisdag, juli 01, 2008
Vinnare i bloggparty utmaningen period 1
Eftar att ha tittat igenom alla bidrag många gånger har vi (jag och min dotter) till slut beslutat oss för följande två vinnare som får ett litet scrappaket i slutet av månaden....
Missmian och Lena S som dessutom lyckats med konststycket att scrappa i lila!
Grattis tjejer!!!
Missmian och Lena S som dessutom lyckats med konststycket att scrappa i lila!
Grattis tjejer!!!
We dare you v.26

Utmaningen för v. 25 var att scrappa om våran trygga plats. Den plats eller person vi kan fly till för att känna oss trygga.
För mig kändes det inte helt lätt - det är sällan jag känner behov av att fly. En plats som betyder mycket för mig är Remmarbacken - min mammas barndomshem som idag fungerar som sommarställe för min mamma och mina syskon med familjer. Det är där jag tillbringar ett par veckor varje sommar och laddar mina batterier inför kommande läsår.
Sommarens stora bloggparty fortsätter...

Den här månaden tänkte jag att ni ska få hämta inspiration från den här annonsen. Reglerna är lätta! Scrappa en layout eller ett kort efter annonsen och lämna länk till ditt bidrag när du kommenterar detta inlägg senast 31/7. Jag och min dotter är domare i denna utmaning. Vinnaren får ett litet scrappaket. Lycka till!
Alla bloggare som har utmaningar i juli månad:
Elisabeth: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Lena och Ronja: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
carola: http://frejsan.blogg.se/
puman78: http://hmyran.blogspot.com/
leamon72: http://leamon.blogg.se/
Susny: http://susny.blogspot.com/
AnkiBo: http://www.rosalia.se/anki
Linda: http://www.knorrigt.com/
elsamaja58: http://elsamajarun.blogg.se/
Millan: http://millans.blogspot.com/
ewoek: http://ewonnes.blogspot.com/
Maxell: http://maxellexam.blogspot.com/
mahlin78: http://mahlin78.blogg.se/
Eva Andersson: http://potpourri.blogg.se/
lördag, juni 07, 2008
PIF-dragning
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... Nu har min familj och jag äntligen dragit de två lyckliga vinnarna. Grattis säger jag till...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tezzan
.
.
.
.
.
.
och
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Natalie B
Era små vinster kommer snart! Skicka ett PM till mig via AOS.
fredag, juni 06, 2008
We dare you tävlingen
Jommas lilla krypin har startat We Dare You som håller på ända till årets slut! Temat till första layouten var "Varför jag scrappar". En gång i månaden kommer ett paket med dekorationer osv till månadens layouter. Sedan får man själv lägga till resten efter eget tycke och smak. Det är verkligen en rolig utmaning och många av ämnena kommer att bli svåra att scrappa om - vi får väl se hur jag lyckas med det. För er som inte hann med kommer Jomma köra en till tävling till våren.
Här kommer mitt bidrag. Jag har blurrat texten eftersom den blev för personlig för att läggas ut på nätet.
söndag, juni 01, 2008
Sommarens stora bloggparty
Nu startar sommarens stora BLOGGPARTY! Jag och många av mina scrapvänner på Allt om Scrap bjuder på scraputmaningar hela sommaren. Bloggpartyt är uppdelat i tre perioder: juni, juli och augusti och jag kommer att delta med olika utmaningar alla tre perioderna.
Min första utmaning är en skissutmaning. Reglerna är lätta! Scrappa en layout eller ett kort efter skissen och lämna en fungerande direktlänk till ditt bidrag när du kommenterar detta inlägg senast 30/6. Jag och min dotter är enväldiga domare i denna utmaning. Vinnaren får ett litet scrappaket.
Glöm inte att kika in hos tjejerna här nedanför och delta i deras utmaningar. Här är alla bloggar som är med i första omgången:
Här är alla bloggar som är med i första omgången:bitte71: http://mariesscrappelliscrapblogg.blogg.se/
Lena och Ronja: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
chalin: http://chalinspysselblogg.blogspot.com/
carola: http://frejsan.blogg.se/
puman78: http://hmyran.blogspot.com/
MissMian: http://missmian.blogspot.com/
leamon72: http://leamon.blogg.se/
Susny: http://susny.blogspot.com/
AnkiBo: http://www.rosalia.se/anki
Hönan: http://www.scraphonan.blogspot.com/
Tirre: http://thereselittlecorner.com/blogg/
elsamaja58: http://elsamajarun.blogg.se/
Millan: http://millans.blogspot.com/
ewoek: http://ewonnes.blogspot.com/
Maxell: http://maxellexam.blogspot.com/
Lilo: http://liloscrap.blogspot.com/
mahlin78: http://mahlin78.blogg.se/
epona: http://epona.blogg.se/
Tette: http://ogonblicken.blogspot.com/
lördag, maj 31, 2008
Sommarens stora bloggparty
Ni har väl hört om det stora Bloggpartyt??? Imorgon första juni drar det igång. Och sedan är det party sommaren! Bloggpartyt är indelat i tre perioder, juni, juli och augusti ochjag kommer ha en scraputmaning i varje period. Det är flera stycken med och vi länkar till varandra, så kika in här och få idéer och utmaningar. Jag kommer att lotta ut ett litet pris efter varje period.
Imorgon presenterar jag min utmaning samt länkarna till alla som deltar i Bloggpartyt.
fredag, maj 30, 2008
Säljes på tradera
Jag har några böcker samt ett par förpackningar clearstamps till försäljning på Tradera
tisdag, maj 27, 2008
PIF
Jag vann en PIF hos allra sötaste Lilo!!! Så nu är det min tur att PIF:A vidare! Skriv en kommentar här och skriv att du villvara med i utlottningen av något litet så får du en lott du med! Jag lottar ut två små paket och om du vinner så får du ordnaen liten utlottning i din blogg!Lämna kommentar om att du vill vara med i utlottningen senast på måndag 2/6 kl. 00:00.
måndag, maj 26, 2008
SÄLJES
Du hittar nedanstående böcker samt ett par förpackningar clerastamps på TRADERA
SÅLD
I Scrapbooking with Faye Morrow Bell hittar du många layouter att inspireras av. Hon scrappar bl a om sin familj och sitt hem. Pris 100 kr + porto.
Ribborie från Making Memories En alldeles underbar bok med massor med inspiration på hur du kan använda band när du scrappar eller som dekoration i ditt hem. Pris 100 kr + porto.
Step up your scrapbooking av Lisa Brown Caveney. Lisas enkla layouter ger massor med inspiration. Här visar hon hur du enkelt kan skapa vackra sidor med papper och några få dekorationer. Pris 100 kr + porto.
SÅLD
onsdag, maj 21, 2008
Mina bostäder
Lite här och var på nätet kan hitta skojiga tidslinjer som går ut på att skriva upp alla ställen man bott på sedan födseln.
Så här kommer min lista där jag bott sedan jag föddes:
1961- Sjätte Tvärgatan, Gävle
1961- Sjätte Tvärgatan, Gävle
1966 - Nyvallsvägen, Gävle
1972 - Töregatan, Gävle
Flyttar hemifrån:
1978 - Valbogatan, Gävle
1979 - Grankottevägen, Örebro
1980 - Industrigatan, Stockholm
1980 - Soltorpsvägen, Danderyd
1981 - Industrigatan, Stockholm
1982 - Strålgatan, Stockholm
???? - Roslagsgatan, Stockholm
???? - Disponentgatan, Stockholm
1986 - Masmästarvägen, BROMMA
1989 - Essvägen, Trångsund
Oj, det blev ju en lång lista! Under mina första år i Stockholm flyttade jag runt en hel del antingen bodde jag inneboende hos någon eller hyrde i andra hand.
onsdag, maj 14, 2008
Bloggvärde
Hos Sockergrynet hittade jag en länk som hon i sin tur hittat hos Hanna som i sin tur.... Enligt den så är min blogg värd hela 121 111 kr. Är det någon som vill köpa min blogg eller byta den mot en nyare bil med AC och plats för både hund och barn??? Skriv en kommentar så kommer vi överens om hur vi enklast löser det med betalning eller bytesavtal ;-)
söndag, maj 11, 2008
Utmanad av min syster
En liten utmaning från min syster
Tre
Nämn tre namn du går under:
Elisabeth
Fröken
Bettan (används numera bara av mina syskon - själv lystrar jag inte till det namnet längre)
Nämn tre saker som skrämmer dig:
Att något otäckt ska hända de jag älskar.
Att livet rusar iväg och jag inte hinner med.
ORMAR!
Nämn tre saker du gärna har på dig:
Jeans
Mina älskade Timberland skor(lite väl varma just nu)
Tunika
Tre sanningar om mig själv:
Jag är älskar choklad
Jag är halvblind utan glasögon
Jag har ett stökigt scrapbord
Tre saker du verkligen vill ha:
En nyare bil med AC
En ny kamera
Ett sommarställe i Arbrå
Utmaningen skickar jag vidare till den som känner sig manad.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







