måndag, maj 01, 2006

Rosa band

Jag hade stora planer på att jag skulle hinna scrappa en massa den här helgen men så blev det inte. Jag har varit så trött vilket berör på att sonen firat i dagarna tre "mösspåtagning", hockeyfest och till slut valborg. Som den hönsmamma jag är så kan jag inte somna innan jag vet att han kommit hem. Jag litar helt och hållet på honom men eftersom vi lever i en galen värld så är oron stor att det ska hända något...

Bilden lånad från Husqvarna Museum.

Idag plockade jag fram min symaskin som trilskats och bråkat med mig sedan augusti förra året. Det har varit helt omöjligt att få övertråden spänd så idag bestämde jag mig för att plocka fram den och göra ett sista försök innan det var dags för reparation. Skruvade isär den, tog bort lite damm, bytte tråd och nål men det blev inte bättre för det - övertråden trasslade sig som vanligt. Jag blev så arg att jag bara fortsatte att sy och helt plötsligt hörde jag hur maskinen ändrade ljud. Tog ut papperet som jag sydde på, vände det och till min förvåning såg jag att det är snyggt och prydligt på undersidan!!! Gissa om jag blev snopen och samtidigt väldigt glad!Jag som saknat att kunna sy på mina scrappade saker!!! Vem vet kanske det blir lite fållning av ett par gardiner nu ;-)

Efter det hann jag göra ett litet kort med en massa rosa band på. Snabbt, enkelt och kul! Kortet är gjort efter en ide i Autumns Leaves Kalender Designing with 2006.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!!!!
Till att du fick ordning på din symaskin :)
Från syrran....