söndag, augusti 27, 2006

Veckans glädjeämnen

1. Jag blir så glad varje gång jag kommer hem/hämtar på fritids och möter en sprudlande glad tjej som berättar stolt om allt hon gjort i skolan. Än så länge är engelska favoritämnet och matten för lätt!

2. Glad blir också när jag talar med maken som befinner sig i det soliga Spanien telefonen och att han får möjlighet att bada mellan utbildningarna som han håller i.

3. Varm i hjärtat blir jag när vår lilla soldat någonstans i Sverige ringer hem och berättar att allt är bra! Det är inte helt lätt att få tag i honom...

4. Jag är också glad över att jag tillhör SWEscrapbooks inspirationsdesigners! Tack Åsa och Helene!

5. En fantastisk sak som gläder mig mycket är att en svensk scraptidning Scrapbooking m.m. ser dagens ljus den 24 oktober. Ett tack till chefredaktör Eva Engvall och hennes fantastiska DT!


6. Varm i hjärtat blir jag också när jag tänker på alla godhjärtade människor som skänker en slant eller handlar biståndsvaror för att stödja föreningen Vietnams vänner och de biståndsprojekt som bedrivs i Vietnam.

8 kommentarer:

Lene S sa...

Og jeg blir så glad når jeg leser det du har skrevet :o) Så herlig å ta seg tid til å reflektere over alle de tingene som gjør en glad!

Ha en super dag E, og tusen takk for at du minner oss på å sette mer pris på de små og store gledene i livet! :o)

KRAM!

Lilo sa...

Känner hur jag genast blev gladare, trots att det är måndag, av att läsa dina glädjeämnen! =)

tanja sa...

Vad glad jag blev när jag läste detta, du fick mig att tänka på vad som gör mig glad här i livet...

tanja sa...

Jag postar svaret här också:

Butiken ligger på Centralvägen 7 i Solna, mittemot Solna centrum. Om det är Reima du är ute efter kommer du inte att bli besviken för hon har i stort sett hela sortimentet

Anonym sa...

OCh jag blir också glad av att läsa det du skrivit!

webmosterhelene sa...

Tack själv, Elisabeth!! Blev så glad när jag läste vad du skrev! Det gör en glad i själen! KRAM

Anonym sa...

Japp, den här listan gjorde också mig glad! Tack!

Anonym sa...

Härligt att du fortsätter med livets glädjeämnen Elisabeth!! Du gör mig glad! :)