torsdag, augusti 03, 2006

Förändring

Rena glas i långa rader.

Vårt vardagsrum har under en längre tid varit i stort behov av en uppgradering. Våra gamla fönsterlampor kändes antika, växterna förväxta och gardinerna hopplöst gamla! Jag har varit på jakt efter nya gardiner under en lång tid men inte hittat något som passat vare sig mig eller rummet. Jag som aldrig handlar på postorder hittade plötsligt fin, fina panelgardiner i Ellos katalog som skulle passa perfekt till våra terrakottafärgade väggar. Gardinerna beställdes och ett par dagar senare var de här.

Sen var det bara att sätta igång! Nu två dagar senare är det klart - det tog lite längre tid än beräknat eftersom det hela tiden dök upp olika små saker som behövdes åtgärdas. Johnny fick skrapa och måla fönstren innan jag kunde putsa dem. Sedan var det dags för att möblera om lite och med det följde en välbehövlig diskning av alla glas i vitrinskåpet osv. Nu är det iaf nästan klart! Det är bara några små justeringar som ska göras imorgon men redan nu syns resultatet och det blev så fint med nya gardiner, lampor, ytterkrukor och blommor. *GLAD*
Till sist en liten bild på familjen lilla kelgris Shiver. Om du undrar hur vår lilla Shiver fått sitt namn så är det efter Shiver, den keliga, klumpiga frusna isbjörnsungen som älskar glittrande smycken i filmen "Barbie och Pegasus förtrollning". (shiver = darra, skälva, skaka av köld, ilska, rädsla etc).

Liten men naggande god. Matskålen är 7 cm i diameter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, tyckte jag gjorde allt rätt, men inget fastnade på "pappret", Haha typiskt mig,.
Hittade dig hos Efit, tack för att du delade med dig av fina foton!
Och ha en fortsatt skön sommar!/Paula

Anonym sa...

Väntar med spänning på bilder ;-)

{ Karin }

Ejris sa...

jösses vad du är duktig;) städade iof vardas rummet ordentligt strax innan sommaren nya gardiner här oxå, man måste få något nytt att glo på ibland. och nya gardiner var ju tvunget när soffan var ny=)

Hamstern är bra söt är sugen på en sån..hade en brunvit när jagvar barn men hunden och fåglarna får räcka ialla fall just nu
/kram

Lilo sa...

En sådan liten sötnos har vi snart igen i vårt hus... Amanda har tjatat ner oss, igen. ;)Hennes hamster hon ska få öppnade ögonen igår. De är bra söta!

Monika sa...

Vilka fina foton! Jag gillar det svartvita, ser jätteläckert ut.

Tack söta du för din snälla kommentar i min blogg, den värmde i hjärtat.