måndag, juli 31, 2006

En ny dag och ett steg närmare scrappandet...

Tänk att det ska vara så himla svårt att få till lite scraptid när när hela familjen är ledig... Istället för att scrappa har jag den senaste tiden ägnat mig åt:
  • Röja i Linneas rum - hur mkt prylar kan en 7 åring ha i sina gömmor?! En ny bokhylla "Expedit" och några korgar "Branäs" inhandlades på IKEA igår. Det blev riktigt bra och hyllan fylldes snart av alla hennes böcker. Det ser riktigt bra ut och nu återstår bara att måla hennes byrå vit och hämta ett gammalt skrivbord efter farfar. Det sistnämnda behöver med all säkerhet också lite ny färg. Så nu har vi en gul Robin bokhylla från IKEA ( inköpt 2000) samt en förvaringsmöbel (kommer ej ihåg namnet)från IKEA som passar IKEAS plastbackar TROFAST. Skulle du vara intreserad av att köpa våra överblivna möbler - ja hör av dig via gästboken så skickar jag bilder.
  • En stund lite då och då ägnar vi oss lilla Shiver enligt konstens alla regler. Allt för att hon ska bli handtam. Det går faktistk framåt och idag sprang hon i mina händer som små söta hamstar gör. Hon är väldigt nyfiken och kommer fram så fort någon stoppar ner handen i buren. (Naturligtvis gör vi bara det när hon är utanför sitt lilla hus!)
  • Sen ska det ju handlas, lagas mat osv fast det är semster... Så måste vi ju passa på att umgås lite extra när vi är lediga.
  • Som vanligt när det är sommar prioriterar jag läsandet. Det brukar bli minst en bok i veckan - oftast fler.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*garv* - åh vad jag känner igen mig! Jag hade tänkt stämpla massor på semestern, men vad gör jag? - Städar och röjer, fixar och donar och "har hushålle" som Lotta på Bråkmakargatan skulle ha sagt.

Kram, Gunvor

gudrun sa...

Høres ut som du er riktig effektiv i ferien, Elisabeth!
Det er alltid kul å ommøblere litt.
Jeg skulle også ordnet opp på ungenes rom....men det får heller vente til en regnværsdag.
;-)
Så artig at du også har vært på Fosen i sommer! :-)
Koselig å høre fra deg på bloggen min.
Håper du kommer igang med scrapping etterhvert også. ;-)
Fortsatt GOD SOMMER til deg.

G
;-)

Anonym sa...

Hej, det är nog viktigt med semester från scrappandet med. Under sommaren tar jag istället drösvis med foton ;)
Städa har jag inte ens gjort!!!
Kramar från Theresa

Bettan sa...

Skönt att läsa att det är fler som har det så. "Ingen tid med scrapping"
Här är det också fullt hela dagarna.Bad, Liseberg, Boråsdjurpark och i morgon en vecka till Danmark.
Läste också om ditt vardasrum. Kul med nya gardiner jag skulle också behöva röja här men det för bli en senare fråga.
Ha de gott.
KRAM