lördag, juli 15, 2006

Tröstätare


Det är svårt att vara utan hund och vi är alla så rastlösa när vi är hemma. Det händer både en och två gånger att vi frågar vem som ska gå ut med Kryddan, om hon fått mat osv. Så idag bestämde vi oss för att ge oss iväg på en liten utflykt för att få något annat att tänka på en stund. Så vi tog bilen och styrde den mot Kakslottet för att tröst äta en massa onyttigheter. Det blev kakor, bullar tårtbitar, ägg & ansjovismackor på assietterna när vi tog för oss från det enorma kakbordet. Sedan tog vi en promenad i parken där jag försökte fota min familj men ingen var direkt på fotohumör :-(

Kenneth som vägrade ta av sig sina brillor!

6 kommentarer:

Lilo sa...

Jag har nästan fått hela familjen att sitta med tårar i ögonen efter att ha berättat om Kryddan. Kanske skulle vi också behövt åka till kakslottet och smaska lite? Dit måste jag åka någon gång... lite sorgligt att min kompis som dog för ett tag sedan pratat om att hon och jag skulle åka dit och fika.

Erica sa...

Åh, så sorligt med er lilla vovve... Hoppas er sommar blir fin ändå och att ni hittar glada stunder.

Bettan sa...

Utmärkt idé att åka till Kakslottet och trösta sig.
Jag förstår precis hur ni känner er, vi har också haft hundar hela livet.
Efter varje hund har vi tänkt att inte skaffa någon mer, men jag kan inte tänka mig ett liv utan hund så det blir alltid en ny.
Jättekul att du tittat in i min blog och att du lämnade att par kråfötter efter dig.
Ha en underbar sommar.
Kram

Anonym sa...

Jag är ledsen för er vovves skull, det är så sorgligt när den dagen kommer att man måste ta ett beslut som innebär att man förlorar sin trogna vän. En liten tröst är i alla fall att hon har det bättre nu och ni gjorde helt rätt. Kanske inte så mycket att hurra för just nu men i längden är det en lättnad att man inte lät hunden fortsätta av egoistiska skäl (vet jag av erfarenhet).
Hoppas ni får en fin sommar!

webmosterhelene sa...

Åh nej, så oerhört tragiskt! Sorgligt med Kryddan, jag är så ledsen för er skull!!!

Kram
/Helene

Anonym sa...

Det där kakslottet det låter som ett paradis för ett kakmonster som jag =)