lördag, juli 22, 2006

Livet går vidare...

Livet går vidare utan hund även om saknaden är stor. Vi har börjat slarva med att stänga grinden på altanen och varje gång jag ser den stå öppen är min första tanke "Vem har glömt att stängt grinden och var är Kryddan?" Igår monterade Johnny bort grinden vi haft i trappan och det ser så kontigt ut. "Kan man verkligen gå förbi vår trappa utan grind trappan utan att ramla ner..." Grinden satte vi upp då Linnea var liten och sedan har den fått sitta kvar för Kryddan skull.Det var bra att kunna hålla en våt vovve på nedervåningen eller kunna hålla många livliga barn och hund skilda åt när Kryddan tröttnat att leka med dem.

När vi tog bort Kryddan sa vi att vi inte skulle skaffa någon mer hund men ju längre tiden går så kommer suget efter ny kompis. Det blir inte aktuelt förrän tidigast nästa vår/sommar då vi kan vara hemma hela sommaren med en liten hundvalp. Så nu ska hösten ägnas åt att gå på Stora Stockholm i december och ta kontakt med uppfödare. Vad det blir för ras - welsh springer spaniel så klart.

Jag har suttit och gått igenom digitala bilder på Kryddan och ska börja scrappa ett litet album så vi har något att blädra i när saknaden blir för stor. Jag har köpt lite passande papper från Scrapbutiken som jag tror ska bli bra till ett hundalbum. Problemet är om jag klarar att scrappa med dem även om de kanske inte passar alla bilder färgmässigt :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att läsa att det finns en förhoppning och en längtan även om Kryddan är borta! Jag förstår den och känner igen den!

Hoppas jag kan stämma träff och ha date med dig på Stora Stockholm i december då! ;)

kram!