lördag, juli 22, 2006

Sockergrynets fredagsutmaning

Förra fredagen startade Sockergrynet en utmaning, att man skulle fundera över livets små ting. De som ger en glädje och lycka men som man ofta glömmer bort.

Här kommer mina 5 för denna veckan:

Att jag fått visa huset där min pappa föddes för min man och dotter.

Att äta en god Vestlandslefsa med kanel och socker.

Att få möjlighet att njuta av den underbara naturen.

Baka årets första vinbärskaka.

Att komma hem efter några dagars semester och finna två scrappaket på köksbordet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att du antagit utmaningen! :) Gillar dina små glädjeämenen och att du fotat dem... tror jag ska göra det till nästa fredag! :)

kram!!

Lene S sa...

Så super utmaning! :o)

Og herlige bilder, Vestlandslefse ja...det er en favoritt her hjemme hos oss også. Lefse generelt, med smør, sukker og kanel...MUMS!

Så gøy å se at dere har vært i trøndelag, det blir ingen tur på oss, men mine foreldre er der nå (Like ved Namsos):o)

Anonym sa...

Vestlandslefsa med kanel & socker? Själv har jag bara ätit det med korv ... och det var måååånga år sedan. Trodde inte ens att sånt fanns kvar fortfarande ... Måste jag genast ge mig ut & leta efter i hyllorna!!

Anonym sa...

UNDERBART......nästan med en tår i ögat som jag ser på bilden från Osen o "pappas hus". många barndomsminnen vildakattungar, plocka snäckor, göra fina blomsterrabatter med snäckor. gammal unken lukt. m.m.
kram från syrran(Eva)