fredag, juli 21, 2006

Hemma igen

Bild från Osen i Sør Trøndelag

Nu är jag åter hemma igen efter en snabb visit i vårt grannland Norge. Turen gick bla annat till Bangsund, Namsos, Osen där min pappa föddes, Åfjord och Trondheim där vi besökte Nidaros domen och köpte STORA och söta jordgubbar på torget. Sista stoppet i Norge blev Röros där jag hittade en fin bunad (folkdräkt) som skulle ha passa Linnea så bra. Men snål som jag var så köpte jag den inte och det ångrar jag nu.

Linnea på vägen mot Mittådalen och Flatruet

Tyvärr ville inte kameran samarbeta riktigt så bilderna blev inte så bra som jag hoppats på :-( Vi upplevde fantastiskt fin natur med vidunderlig utsikt över fjäll och hav. Vi hade t o m sådan tur att vi såg en älgko med en liten kalv som stod och drack vatten i en fjällbäck precis vid vägen.

En söt liten kattunge som vi träffade på i Lassekrog.

Inga kommentarer: