söndag, juli 23, 2006

Minkar och havsluft


Vi hade planerat att ta båten från Årsta brygga ut till Utö idag men planerna fick snabbt ändras eftersom Christoffer behövde bilen. När han kom hem betämde vi oss för att åka till Nynäshamn istället. Vi packade in oss i bilen och for iväg. Som vanligt var det svårt att hitta parkeringsplats nere vid hamnen och vi parkerade uppe vid kyrkan istället. Efter ett kort besök i den mycket kala och ljusa kyrkan gick vi ned till hamnen och där såg vi dessa små krabater med flera syskon.


Efter en fikapaus strosade vi runt och handlade god fiskkrydda, rökta räkor och aioli till kvällen. Nja, inte fiskkryddan direkt den hade jag mer tänkt mig att jag ska använda tilll vinterns goda fiskgrytor.

2 kommentarer:

Ejris sa...

mmm rökta räkor..*MUMS*

söta små minkar..så länge man inte har egna höns:S de kan gå hårt fram där fick vi erfara...


var inte mening att skrämmas med ormbilderna:P men iväntan på svenska slingersaker så gäller ju passa på=)
kram

Anonym sa...

Fin blogg du har! Och jag är så himla impad av dina fina foton.

Jag har lagt en länk till din blogg på min (tack för din titt där förresten!) och på min egen "bloggrunda".

Kram, Gunvor