måndag, december 18, 2006

Helgen som gått

Om julstämningen inte infinner sig på riktigt trots att vi är så nära jul - ja då får man faktiskt lov att bryta sina traditioner. Så i fredags vi åkte til Plantagen (f.d. Hortus) för att köpa oss en julgran. Både jag och Johnny har en väldigt bestämd uppfattning om hur en gran ska se ut och det fanns ingen vanlig gran som motsvarade våra krav. Granarna var faktiskt riktigt fula! Efter att ha gått igenom ALLA granar hittade vi till slut en kungsgran som inte var perfekt men nära nog. I vanliga fall brukar vi klä julgranen dan före dan men i år bestämde vi oss för att försöka få lite julstämning så vi julpyntade och klädde granen redan i fredags. Den är klädd med blanka, matta och mönstrade kulor i rött och guld, polkagriskäppar med röda rosetter och mina absoluta favoriter alla våra pastaänglar som min syster Eva gjorde för många år sedan.



Det blev en hektisk helg för oss med både öppen klass på baletten i lördags och julshow på konståkningen.



Här får Linnea "hjälp" att sträcka ut sitt knä ordentligt...

Världens sötaste lilla skridskoprinsessa i pepparkaksdräkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi trodde först vi varit i samma ishall i helgen men så var det inte. För egen del var jag då i en annan ishall på julshow och lät mig underhållas av bla en liten och en stor tomte.

Lilo sa...

Helt underbart söt isprinsessa! =) Jag har inte heller någon julstämning trots allt glöggdrickande, kanske är det granen som saknas?

Anonym sa...

Å vad skoj att läsa om konståkningsshower =) Själv tränar jag fortfarande konståkning och producerar en del isshower uppe i norrbotten och norrland. Måste säga att ängeln var fantastisk. kram eddy/maskrosfjun