lördag, december 02, 2006

VIXEN PROMOTION TOUR


Idag har jag varit på Skapa Hobby och träffat Helena från Scraphouse och Gary som är International Salesmanager på Quickutz. Gary demonstrerade Vixen och höll i " make and take". Det var ett roligt projekt som kommer att skickas istället för julkort till några som kommer att uppskatta innehållet.


På väg till Skapa Hobby gjorde jag dagens goda gärning! En äldre kvinna rastade sin hund, en vacker welsh springer spaniel, på Mariatorget. När hon skulle böja sig ned för att plocka upp lämningarna efter hunden drog den till varpå kvinnan föll raklång och hunden stack iväg efter en flock duvor. Jag rusade fram för att höra hur det gick för kvinnan, hon var oskadd men chockad! Jag insåg snabbt att jag måste hjälpa till att fånga in hunden! Hunden lysnade varken på sin matte eller mig utan var upptagen med att jaga duvorna! Det var lite läskigt eftersom det var så mycket trafik runt omkring torget. Hunden rusade fram och tillbaka och jag lyckades få ett ungt par att hjälpa till att hejda hunden. Hunden var okontaktbar och matte apatisk. Jag började känna mig rätt stressad och det syntes på hunden att den också var det. Efter fem minuter (det kändes som en evighet) rusade hunden mot matte som faktiskt lyckades få den att stanna till ett par sekunder. Som tur var fick matte tag i kopplet och hunden var fångad.


Efter att jag fått en kramsom tack av kvinnan kunde jag fortsätta in promenad mot Skapa Hobby!

Inga kommentarer: