fredag, september 15, 2006

Veckans glädjeämnen

Jag fortsätter med Sockergrynets lilla utmaning...

1. Jag fick ett mail! Ett mail som gjorde mig riktigt, riktigt glad!!! Ja så glad som man bara kan bli när man får ett totalt oväntat mail. Mer än så kan jag inte säga idag - men glad det är jag :-D

2. En liten lapp på kylskåpet skriven av Linnea. Så här står det: För att få en vän måste man vara en. Troligen är det något de pratat om i skolan men det känns så bra att hon tagit till sig just de orden och känt att hon vill förmedla det till resten av familjen.

3. En underbar eftermiddag på Skansen tillsammans med Linnea och en av hennes kamrater. Två härliga tjejer som njöt av att strosa runt på Skansen. Vi tittade på djur och besökte några av de gamla husen. Jag tror att Väla skola och statarlängan intresserad dem mest dem mest av allt!
(Korkade jag släpade med mig systemkameran men glömde minneskort!!!!!)

4. Glädjen är stor över att våra två gigantiska tujor äntligen är borta och vi kan sätta igång att planera en ny stor rabatt ;-)

5. Vi har äntligen tagit ett beslut om alternativ till vår oljepanna... Det känns skönt och vi kommer förmodligen att kunna spara rätt många sköna tusenlappar/år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar så att läsa om dina glädjeämnen. Det får mig att börja tänka på de små sakerna i min omgivning som är mina glädjeämnen. Tack för att du delar med dig!

Ingela

Malena sa...

Jag vet nu varför du är så glad och vill bara säga att jag är superglad för din skull!!!!

tanja sa...

Grattis till mailet ;)!