lördag, januari 05, 2008

Ang. min scrapbudget.

Tanken med min scrapbudget är att jag ska försöka göra av med en del av allt det jag samlat på mig under åren. Jag har samlat på mig papper så att det räcker många år framåt. Dekorationer har jag också så att det räcker en halv livstid. Scrapbooking är en dyr hobby där trenderna ständigt växlar och scrapbutikerna fylls ständigt på med nya fina papper, dekorationer m.m. Jag har kommit fram till att det inte går att köpa allt som är fint bara för att samla på hög. Det måste ju finnas tid till scrapbooking också!

Så jag har beslutat mig för att ha en layoutbudget under 2008. OK, 10 kr per scrappad layout är verkligen inte mycket och att scrappa en LO kostar mer än så men om jag gör av med lite som finns här hemma, kanske säljer av sånt som jag inte kommer att använda så samlas 10 kronorna på hög och jag kan köpa några nya dekorationer eller något annat någon gång då och då. Det känns iallafall bättre med en tio per producerad LO än totalt köpstopp.

Mina scraptidningar går utanför den här budgeten eftersom det är prenumerationer som är betalda tom sommaren på CK (kommer ej att förnyas), Paper Trends samt Cards. En ny pappersskäraare behöver inskaffas så den får också gå utanför budgeten.

Inga kommentarer: