onsdag, januari 02, 2008

Layoutbudget 2008

Det är bara att konstatera att jag under 2007 shoppat betydligt mer än jag scrappat. Under året har mycket av min fritid tillbringats i eller i närheten av någon ishall där Linnea tränat. En långdragen period av sjukdom under hösten har gjort att det inte funnits ork över att sitta och scrappa - jag har stupat i säng på kvällarna. På något vis måste jag få mer tid för mig själv för att kunna göra sånt som jag tycker om - min alldeles egna vuxentid med andra ord. Hur jag ska kunna få den där dyrbara tiden ska jag försöka klura ut de närmaste dagarna. Men här är några tankar som jag har än så länge.

- Köpa ett till skrivbord till scraprummet så att Linnea kan göra sina läxor där medan jag arbetar eller scrappar.

- Dels behöver jag strukturera upp min arbetstid så att det inte blir mer än 10 timmars arbetstid i hemmet.

- Om jag jag föröker ta med mig Vilda (hunden) till Linneas träningar så ofta det går så hinner jag motionera och träna med henne slipper jag göra det när jag kommer hem.

- Jag får nog skriva in när jag ska scrappa i min kalender ett tag framöver. Ett par timmar per vecka får det bli till en början.

För att få ordning på scrapbudgeten så har jag beslutat mig att följa Mysmaskens mycket brillianta idé "Layoutbudget 2008". För varje scrappad LO eller kort blir det 10 kr till inköp av nya scrapsaker. Undrar om det är en rimlig summa???

Layoutbudget 2008
Skapade LO:s/kort: 0 st
Pengar att shoppa för: 0 kronor
Spenderat: 0 kronor
Innestående: 0 kronor

3 kommentarer:

Sanna F sa...

Jag kikar in för att önska dig ett gott nytt år och god fortsättning!

KRAM från SannaF

Anonym sa...

Vilken bra ide med scrapbudget, blir lite svårt eftersom jag är på scraproom varje vecka och det kommer så mycket nytt och fint!
Gott Nytt År!

Joy for Health sa...

Oj, tio kronor, det låter inte som särskilt mycket, men du kanske scrappar många layouter eller handlar väldigt lite?