lördag, augusti 06, 2005

Bra medicin!

Den allra bästa medicin som jag någonsin haft mot scrappersblock är att börja skriva den här bloggen över mitt scrappande samt att delta i några *scrapliftutmaningar på olika forum. Fördelen med scraplifting är t ex att få scrappa i en annan stil, prova på nya tekninker osv. Vad som är scraplifting och inte kan man ju alltid diskutera eftersom vi scrappare får så mycket inspirationgenom att titta på varandras layouter i olika gallerier på nätet, tidningar osv. *CASE, ja då stjäl man hela konceptet - upplägg, papper, dekorationer osv. Det är ju inte lika kreativ eftersom man bara följer originalets upplägg. Skissutmaningar är också roliga eftersom de kan tolkas mer eller mindre fritt.
Sedan jag startade bloggen har jag inte haft annat än scrappande i huvudet! Innan jag är klar med ett projekt så börjar nästa formas i huvudet - sen är det ju tiden som inte riktigt räcker till för att kunns scrappa så mycket jag vill. Då är det bra att ha en liten anteckningsbok att snabbt rafsa ned alla idéer i. Sedan är det bara att bläddra igenom den när det är idéerna tryter. Jag har också ägnat stor tid att omorganisera/städa mitt scraprum. Idag införskaffades ett par nya fina panelgardiner och imorgon ska jag försöka få tag i en passande gardinstång samt en ny lampskärm. Nästa inköp måste bli en båttre taklampa och längre fram någon form av förvaring , ev blir det något ur EFFEKTIV-serien från IKEA.
Scrapliftutmaning = När man bara stjäl vissa delar av någon annans LO-idé.
CASE=copy and steal everything

Inga kommentarer: