söndag, augusti 14, 2005

På G igen...




Japp, äntligen har jag lyckats inhandlat nya klisterlappar till min Hermafix - ett av de verktyg som jag använder varje gång jag scrappar. Ibland är det så himla svårt att få tag i dem. Jag har bara en butik här i närheten som säljer dem och idag hade de bara två förpackningar kvar - jag köpte båda.
Nu är jag på gång igen vilket är bra eftersom jag har en massa projekt som jag måste försöka hinna få klart under den kommande veckan. Det första projektet ska vara klart imorgon för att presenteras på Papirgleder där jag är med i Designteamet. Det är nästan klart nu, jag ska bara fota det i dagsljus imorgon innan jag kan lägga ut det på Papirgleder. Sedan vill jag gärna hinna med några av alla de utmaningar som finns på de svenska scrapbutikernas websajter.



Samtidigt som jag pysslat idag har jag lyssnat på Stenhuggaren av Camilla Läckberg. Uppläsare är Katarina Ewerlöf. Att lyssna på bok samtidigt som jag pysslar är ju som att slå två flugor i en smäll, en kombination av mina två favoritsysselsättningar.



"När en av Fjällbackas hummerfiskare hittar en liten flicka drunknad, tror man först att hon dött av en olyckshändelse. Men obduktionen visar att hon har sötvatten med tvålrester i lungorna. Någon har alltså dränkt flickan inomhus, klätt på henne och kastat henne i havet. Men vem kan ha velat 7-åriga Sara så illa? Och varför?Patrik Hedström, som nyss har blivit pappa, blir tillsammans med sina kolleger på Tanumshede polisstation återigen indragen i en komplicerad mordutredning. Det står snart klart att många i Saras närmaste omgivning bär på hemligheter och att Sara var ett svårt barn. Bakom Fjällbackas idylliska fasad döljer sig en annan verklighet - med grannfejder, familjekonflikter och barnporrhärvor. Spåren leder åt ett håll, men till skillnad från sina kolleger känner sig Patrik vilseledd. Det är någonting som inte stämmer, och han anar att man måste gräva mycket djupare för att förstå de motiv som ligger bakom en liten flickas död. Innan han lyckats övertyga sina kolleger om att gåtans lösning ligger i det förflutna är ytterligare en person på väg att mista livet...Camilla Läckbergs tredje kriminalroman är lika oupphörligt spännande som Isprinsessan och Predikanten. Händelser i 1920-talets Fjällbacka vävs samman med nuet och det visar sig att gåtans lösning ligger i det förflutna.Lyssna på Katarina Ewerlöf! "

Inga kommentarer: