måndag, augusti 08, 2005

Flyttkarl

Jag befinner mig också i ett chocktillstånd... efter ett långt somarlov har jag alltså jobbat en hel dag och kroppen värker! Jag har jobbat som flyttkarl! Inte visste jag att det var därför jag tillbringat x-antal år på lärarhögskolan och idag betalar en hutlös summa pengar (studielån) varje månad . Innan sommarlovet blev vi ombedda att packa ihop våra klassrum för att skulle bli storstädning. Så allt, varenda litet sudd och penna packades undan och kartongerna staplades på varandra.Idag när jag kom tillbaka till skolan såg det ut som ett bombnedslag! Det var möbler precis överallt! I mitt klassrum stod det möbler som säkert räcker till två klassrum samt ett helt fritidshem Inga vaktmästare fanns på skolan eftersom de har semester. Jag som hade tänkt ägna dagen år lite uppackning fick istället flytta möbler så gott det gick! F r o m imorgon har vi inte speciellt mycket egen tid så jag vet inte när jag ska få klassrummet färdigt och inte heller när jag ska planera vad vi ska göra de första dagarna. . Längtar redan efter mer tid så jag hinner scrappa....
Dags att sova!
2005-aug-08@ 22:55:31

Inga kommentarer: