lördag, december 10, 2005

Jakten på ny julgardin....

I flera år har vi sagt:
-Det här var sista julen med de här gardinerna...

Men eftersom vi inte slängt dem så har vi glömt bort det och när det är dags att sätta upp julgardinerna så har vi stått där med våra gamla och urtvättade gardiner. Idag gav vi oss ut på jag efter något som skulle kunna passa... Jag vet inte hur många affärer vi var på innan vi hittade några som var OK. Vi hittade iofs massvis med fina tyger men eftersom min symaskin inte syr som jag vill så gå det absolut inte att sy gardiner med den längre. Den klarar inte av att sy i papper heller för den delen :-( Som sista försök åkte vi till Textilfröjd i Gubbängen och där hade de ett par gardiner som var så där lagom röda och lagom juliga så att de skulle passa i vårt kök. Vi fick ta hem en kappa på prov över helgen så att vi skulle känna oss för. Väl hemma hängde vi upp den lite provisoriskt över gardinstången och se den passade perfekt!!! KUL!!
Detaljbild av våra nya gardiner.

Jag köpte 8 genomskinliga julgranskulor på Granit idag och dem har jag pysslat med i kväll. Ja har fyllt dem med alla möjliga band som jag hade i mina scrapgömmor. Det blev riktigt läckert om jag får säga det själv. Idén har jag fått från tidningar, Two Peas in A Bucket och andra ställen på nätet.


Bilder kommer i morgon då det är lättare att fotografera med min kamera. Den kräver mycket ljus för att det ska bli bra bilder så jag drömmer om en sån här: Konica Minolta 5D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga julgranskulor!

Mikaela sa...

Jättefina julgranskulor, bra idé!

Anonym sa...

Vilka fina julgranskulor! Jag tror jag måste skicka en springare till Granit. Jag undrar just om de är på rea nu?