tisdag, april 11, 2006

Lite mer motion...

... och äntligen är våren här!



Idag har jag, Linnea och min mamma tagit en långpromenad. Nu känns det som om våren är här på riktigt för vi har sett årets första sädesärla (punktlig som vanligt) och Linnea har plockat några blåsippor på tomten! Lilla fröken har även ätit årets första glass utomhus - och för att glädja sin mamma tog hon den sort som matchade mössan och västen bäst . (Skulle man kunna tro iaf.)
Det blir nog en hel del bilder att scrapa från den här promenaden.
Sjögåglarna slogs om de få brödbitar vi hade med till dem. De otäcka canadagässen roffade åt sig allt de kunde och den stackars lilla sothönan fick bara en och annan liten smula.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ljuvliga färger på fotot!!! Jag vill scrappa det direkt!! =OD
Attans, Sädesärlan redan här, och jag har missat den. Får ut och lyssna! Men visst håller den tidtabellen. 10 april kommer den, oavsett väderförhållanden. *fniss*

Lene S sa...

Å så nydelig bilde! Og har dere virkelig blåveis alt? Det høres ut som dere har hatt en veldig fin vårdag! :o)

Anonym sa...

Jag har saknat bloggeriet här...och njuter för fullt när jag ser fotona här. Det kulörta fotot skriker verkligen om att bli scrappat. Ser fram emot att se resultatet en dag.

Anonym sa...

Åh vilka härliga bilder! Tack för de vårkänslorna!! ;)