söndag, april 09, 2006

Påsklov och jag lever...

Många har undrat vart jag tagit vägen! Så här kommer ett litet inlägg i bloggen för att visa att jag fortfarande lever...

För dig som nyfiket underar hur det går med min viktrminskning kan jag säga attdet går sakta men säkert. Jag har haft en period då jag stått stilla men nu verkar det som om jag brutit platån och skuttar nedåt igen :-) Jag har ingen brådska med att gå ned i vikt - huvudsaken är att jag gör det och att det är för resten av livet!



Jag har börjar promenera med stavar - NORDIC WALKING - något som jag verkligen rekommenderar. Mitt mål under påsklov är att promenera minst 30 minuter varje morgon för att få fart på förbränningen innan frukost. Dagens promenad i det härliga vårvädret var underbar!

Nu ska jag äta brunch innan det är dags att skjutsa iväg Linnea och hennes stora kusiner till stan - de ska gå på bio och se Lilla Kycklingen. Eftermiddagsfika blir det hos faster Carina med familj och sedan ska vi hämta mormor vid tåget. Egentligen skull Linneas kusin Nathalie ha varit med men hon har insjuknat och ligger med 40 graders feber. Stackarn!


Tre små kusiner Anton, Linnea och Nathalie. December 2005

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga ......HEJ
från Syrran

Anonym sa...

Kul att höra ifrån dig! Platå har jag också hamnat på, men det viktigaste är ju att man mår bra och som du säger, låter det få ta tid! 7.7 kg är fantastiskt!!

kram

Lene S sa...

Så godt å se liv ;o) Dyktig er du, stavgange er effektiv og herlig trening! Ikke noe er bedre enn å kombinere frisk luft og trening! Jeg er i gang med trening 3 dager i uka igjen, og det er så godt! Håper det holder litt...

Herlig banner du har fått på siden din!

klem!

Anonym sa...

Hej!

Brukar kolla in hos dig och kolla dina fina scrapalster. Nu hittade jag dock den där fina räknaren som illustrerar din viktminskning. Sådan vill jag också ha! Gjorde en men fattade inte hur jag skulle få in den på min blogg. Om du har tid och lust så blir jag jätteglad över hjälp! Grattis till en jättefin viktminskning! Bra jobbat! Det är svårt, jag vet. Efter många försök har jag nu lyckats att bli av med 18 kg men 25 återstår och det vore så kul att illustrera det!

mvh Jessica L